Het zal een intermenselijk moment zijn geweest. De brainstorm over de visie en missie van het bedrijf. Kosten, efficiency en strategie waarbij de klant veelvuldig via data in hokjes geplaatst wordt. Tot het moment dat het erop aankomt.
Hier zie je een duidelijk onderscheid ontstaan tussen gepassioneerd ondernemerschap en geldgedrevenheid.
Het verschil in menselijk contact en klantgerichtheid.
*specialist: iemand die veel kennis heeft van een bepaald specialisme
*generalist: iemand die van veel dingen iets af weet, maar er geen specialist in is
Er is een plan, de locatie klopt, er is nagedacht over een naam, de website is op en top en we plaatsen volop berichten op social media.
We testen nog een keer het contactformulier en wachten tot de telefoon gaat. Na een paar maanden bedenkt jij je dat het net wat moeizamer lijkt te gaan dan je gehoopt had.
Veel ondernemers weten wel wat ze aan kwaliteit te bieden hebben. Toch blijven veel ondernemers het lastig vinden zichzelf te verkopen. Is dit niet de grootste valkuil die er bestaat. Alles staat als een huis. Nu jij nog.